<>

صفحه قبل 1 1 2 3 صفحه بعد

نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

 

در کانی شناسی نوری و مینرالوگرافی با مفاهیم زیر سر و کار داریم :

انواع كاني ها :
+ كاني اپك :

اگر در حالت نور ppl كاني ما به صورت تيره باشد آن كاني كاني اپك نام دارد . و جون نور از كاني اپك عبور نمي كند بايد براي ديدن ان كاني ها از ميكروسكوپ هاي انعكاسي استفاده كرد .


+ كاني هاي شفاف:
1ـ يك محوري: كاني هاي متبلور در سيستم هاي هگزاگونال ،تري گونال و تترا گونال
2ـ دومحوري: كاني هاي متبلور در سيستم هاي اروترومبيك، مونوكلينيك و تري كلينيك

عوامل موثر در شكل كاني ها :
● تركيب شيميايي
● شرايط تبلور



:: موضوعات مرتبط: مطالب آموزشی , فرآوری , ,
:: برچسب‌ها: خواص , نوري , كاني ,
:: بازدید از این مطلب : 4713
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

در کانی شناسی نوری دکتر محمدی و مینرالوگرافی دکتر فیضی با مقطع نازک و دنیای عجیب و رنگارنگ کانه ها و کانیها در مقطع نازک و زیر میکروسکوپ پلاریزان اشنا می شویم در پایان ترم هم هدف شناسایی این مقاطع نازک است:

کاني هايي که در نور عادي خاکستري رنگ هستند : کوارتز- ارتوز -پيروکسن - سانيدين -پلاژيو کلاز


مشخصات فلدسپات در مقاطع نازک
سه گروه از فلدسپات ها عبارتند از :

● فلدسپات هاي آلکالن

● پلاژيو کلاز ها

● هيالو فان ها



:: موضوعات مرتبط: مطالب آموزشی , فرآوری , ,
:: برچسب‌ها: تشخيص , کاني , مقاطع , نازک ,
:: بازدید از این مطلب : 5017
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

درس مبانی کانه ارایی از دورس مهمی است که توسط اقایان دکتر ابریشمی فر و مهندس اب خشک تدریس می شود این درس شامل ۲ واحد نظری و ۱ واحد عملی است

کانه آرایی مجموعه عملیاتی است که بر روی ماده معدنی ، پس از استخراج انجام می‌شود تا آن ماده را قابل مصرف کند. هر ماده معدنی که بطور اقتصادی قابل بهره برداری باشد کانه (ore) نامیده می‌شود. هر کانه متشکل از تعدادی کانی است که حداقل یکی از آنها کانی با ارزش موجود در ماده معدنی است و در حقیقت ماده معدنی برای دستیابی به آن کانی استخراج می‌شود، سایر کانیهای متشکله ماده معدنی را گانگ می‌نامند.

تاریخچه کانه آرایی
نخستین دوره زندگی بشر ، عصر حجر نام گرفته است. بشر اولیه برای ساخت آلات و ابزار مورد نیاز خود به موازات گیاهان از رنگ استفاده می‌کرد که آثار زیادی از آن در حفاریهای باستان شناسی بدست آمده است. برای ساخت این ادوات سنگی ، شناخت خواص آنها برای بشر اولیه ضروری بوده است. بنابراین یکی از اولین علومی که بشر سعی در فراگیری آن کرد، سنگ شناسی و کانی شناسی بود. در کنار این دانش انسان نیازمند فنونی برای جدا کردن سنگ یا کانی مورد نظر از سایر کانیها بود. بنابراین می‌توان گفت که انسان از عصر حجر در پی دستیابی به روشهای حتی‌المقدور ساده برای کانه آرایی بوده است. شواهد زیادی از کانه آرایی و ذوب مواد معدنی از دوران پیش از تاریخ موجود است.

هدف از کانه آرایی
هدف از عملیات کانه آرایی در بیشتر موارد جدا کردن کانی یا کانیهای با ارزش از گانگ است. کانه استخراج شده ، از شروع عملیات کانه آرایی ، بار اولیه نامیده می‌شود. پس از مجموعه عملیات کانه آرایی ، محصولی به نام محصول آراسته تولید می‌شود که مشخصات فی آن توسط مصرف کننده مشخص شده است. این مشخصات شامل عیار ، دانه بندی ، نوع و مقدار سایر کانیهای همراه ، میزان رطوبت و غیره است.

باقیمانده بار اولیه ، باطله نام دارد که باید برای انبار کردن آن محلی مناسبی را در حوالی کارخانه کانه آرایی پیش بینی کرد. با کاهش تدریجی ذخایر معدنی پرعیار ، اکتشاف و بهره برداری از کانسارهای بزرگ با کانیهای مخلوط ضروت پیدا می‌کند. به موازات آن ، کانه آرایی نیز دارای اهمیت بیشتری می‌شود که برای جوابگویی به نیازهای صنعتی ، باید به گسترش زمینه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌تری دست یافت.

طراحی کارخانه کانه آرایی

برای طراحی یک کارخانه کانه آرایی ، لازم است ابتدا کانه مورد نظر در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گیرد. درجه اطمینان به نتایج حاصل از این مطالعات ، بستگی به دقت نمونه برداری دارد. در عملیات مقدماتی اکتشافی ، با توجه به محدودیت در نمونه قابل دسترسی ، تهیه نمونه نماینده امکان پذیر نیست، لیکن این مطالعات به منظور بررسی قابلیتی آرایش سنگ معدنی ضروری است و در حقیقت عملیات اکتشافات تفضیلی در صورت مثبت بودن نتایج حاصل از این مرحله انجام می‌شود.

با ادامه عملیات اکتشافی ، نمونه‌های تهیه شده از ترانشه‌ها ، تونلها یا چاههای اکتشافی و مغزه‌های حفاری قابل اعتمادتر می‌شوند و بر مبنای نتایج حاصل از مطالعات آزمایشگاهی بر روی نمونه‌ها می‌توان شمای عملیات مقدماتی کارخانه را تهیه کرد. پس از خاتمه مطالعات آزمایشگاهی در بیشتر حالات ، لازم است آزمایشهایی بر روی نمونه‌هایی با حجم بیشتر و بطور پیوسته در کارخانه نیمه صنعتی انجام شود و بر مبنای نتایج حاصل از این بخش شمای عملیات نهایی کارخانه تهیه می‌شود. با توجه به اینکه نتایج حاصل از عملیات کانه آرایی در مراحل آزمایشگاهی و نیمه صنعتی بستگی به نمونه برداشت شده دارد. لذا دقت در انتخاب روش مناسب نمونه برداری و اجرای صحیح آن اهمیت زیادی در طرای کارخانه دارد.



:: موضوعات مرتبط: مطالب آموزشی , فرآوری , ,
:: برچسب‌ها: مبانی , کانه ارایی ,
:: بازدید از این مطلب : 5266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

فلوتاسيون يک روش فيزيکي شيميايي مکانيکي است وفرايند فلوتاسيون شامل آماده سازي کانيها با مواد شيميايي است. دراين آماده سازي سطح ذرات يک کاني مشخص، آبران ميشود. اين ذرات به حبابهاي هوا در سطح گل-آب (مخلوط آب وذرات کاني) چسبيده وتوسط آنها به سطح گل-آب حمل مي شوند. درسطح گلاب لايه اي از کف غني از ذرات کاني تشکيل ميشود. اين لايه کف از روي سطح گلاب جمع آوري ميشود،درحاليکه ذرات کاني يا کانيهاي ديگر در داخل گلاب باقي مي مانند. (در تصفيه اب هم اهميت دارد).

ازلحاظ نظري، اين روش را مي توان براي جدايش کاني هاي هر کانسنگي در شرايط خاص بکار برد. ذرات کاني بايد به اندازه کافي کوچک باشند تا بتوانند توسط حبابهاب هوا حمل شوند ونيز کانيهاي مختلف بايد ازهم جداشده باشند. (توجه:ذرات کوچکتر از ده ويا بيست ميکرون نرمه اند). کارايي روش فلوتاسيون براي ذرات نرمه بسيار محدود است. شرط لازم براي فرايند فلوتاسيون،اتصال ذرات کاني به حبابهاي هوا است به نحوي که بتوانند همراه با حبابهاب هوا به سطح گلاب،جايي که بتوان آنها را جدا وجمع آوري نمود،انتقال يابند.



:: موضوعات مرتبط: مطالب آموزشی , فرآوری , ,
:: برچسب‌ها: اصول , فلوتاسيون ,
:: بازدید از این مطلب : 4586
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

بسته به نوع کانه و مشخصات مورد نظر در محصول آراسته ، عمليات کانه آرائي ممکن است شامل مراحلي ساده يا بسيار پيچيده باشد. نخستين مرحله اين عمليات آزاد کردن ( liberation ) کاني هاي با ارزش موجود در کانه از کاني هاي گانگ است. براي نيل به اين هدف با يد کانه را طي يک يا چند مرحله توسط انواع سنگ شکن ها و آسيا خرد کرد. براي خرد کردن يک جسم جامد به قطعات کوچکتر ، اصطلاحات خاصي وجود دارد که هر يک از آنها براي ابعاد مشخصي مورد استفاده قرار مي گيرد.

مراحل مختلف خرد کردن و اصطلاحات رايج براي آنها :

 عمليات خرد کردن معمولا همراه با عمليات طبقه بندي از نظر ابعاد است که به منظور بدست آوردن محصولي با دانه بندي مشخص و يا براي خارج کردن دانه هائي که به ميزان لازم خرد شده اند انجام مي شود. بدين ترتيب از خرد شدن بيش از حد دانه ها جلوگيري مي شود. مرحله دوم شامل عمليات ( پر عيار کردن ) ( concentration ) يا ( جدا کردن ) ( separation ) کاني هاي با ارزش کاني هاي گانگ است. اين عمليات بر مبناي مشخصات کاني ها پايه گذاري شده اند و با استفاده از اختلاف خواص فيزيکي ، شيميايي يا شيمي فيزيک کاني ها با يکديگر مي توان آنها را جدا کرد. اين عمليات که به طور جامع تر روش هاي آرايش ناميده مي شوند شامل روشهاي سنگجوري ، ثقلي ، الکتريکي ، مغناطيسي ، فلوتاسيون ، هيدرومتالورژي و غيره مي شوند.
با توجه به اينکه بيشتر روش هاي آرايش به طريقه تر انجام مي شوند ، بنابراين مرحله سوم عمليت را مي توان شامل جداکردن فازهاي جامد و مايع از يکديگر يا به عبارت ديگر ( آبکش کردن ) و ( خشک کردن ) محصولات آراسته دانست که توسط ( تيکنر ) ( thickener ) ، ( فيلتر ) (filter ) و( خشک کن ) (dryer) انجام مي شود. مرحله نهائي نيز شامل عمليت تخليه کاني هاي گانگ ( باطله ) و در بيشتر حالات بازيابي آب موجود در اين بخش از مواد است. اين کار در ( سد باطله ) ( tailing dam ) انجام مي شود.

 

طبقه بندي

حداکثرابعاد بار اوليه ( mm )

حداکثر ابعاد محصول ( mm )

وسيله خرد کردن

قطعه قطعه کردن

500< تا 1500 <

500> تا 1500 >

انفجار ، ضربه و...

سنگ شکني اوليه

500 تا 1500

160 تا 625

سنگ شکن فکي ، ژيراتوري ، ضريه اي

سنگ شکني ثانويه

58 تا 625

19 تا 100

سنگ شکن مخروطي استاندارد ، استوانه اي دندانه دار

سنگ شکني مرحله سوم

19 تا 152

10 تا 25

سنگ شکن مخروطي سر کوتاه ، استوانه اي

آسيا کردن اوليه

10 تا 50

2

آسياي ميله اي ، گلوله اي ، چکشي

آسيا کردن ثانويه

5/0 تا 5

04/0 تا 2/0

آسياي گلوله اي ، ارتعاشي

ميکرو نيزاسيون

2

04/0

ميکرونيزورها

پورفيرين

کلروفيل

 

سبز

کاروتنوئيد

کاروتن و ليکوپن

 

زرد ، نارنجي ، قرمز زرد

فلاوونوئيد

فلاوون ـ فلاوونول ـ آنتوسيانين

 

قرمز ، آبي ، ارغواني ،اناري

 منبع:کانه ارایی دکتر نعمت اللهی



:: موضوعات مرتبط: مطالب آموزشی , فرآوری , ,
:: برچسب‌ها: مراحل , کانه ارایی ,
:: بازدید از این مطلب : 5597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

منبع درسی این درس کتاب کانه ارایی دکتر نعمت اللهی و همچنین کتاب Wills' Mineral Processing Technology, می باشد که این کتاب مورد تدریس دکتر ابریشمی فر و مهندس اب خشک می باشد.

عناوين درسي:

آشنايي با كانه آرايي و توجيه اقتصادي آن

اصول خردايش: قوانين خردايش و كاربرد آنها

عمليات خردايش: انواع سنگ شكن ها

عمليات نرم كردن: انواع آسياها، مكانيزم هاي نرم شدن مواد

تعيين مشخصه ذرات: اندازه ذرات، دانه بندي، انواع سرند ها

اصول و مكانيزم هاي طبقه بندي مواد: كلاسيفايرها و هيدروسيكلون ها

موازنه جرم در مدارهاي كانه آرايي

روش هاي جدايش ثقلي

فلوتاسيون

روش هاي جدايش مغناطيسي و الكتريكي

جداكردن فازهاي جامد از مايع

 

(Deposite) كانسار:تمركز كافي كاني ها بطوريكه شرايط براي استخراج آنها مناسب باشد.

(Ore ) كانه :كانساري كه مورد تقاضا است و استخراج آن اقتصادي است. هر كانه متشكل از تعدادي كاني است كه حداقل يكي از آنها با ارزش است.

(Gange ) گانگ: مواد اضافي و ناخواسته موجود در كانه كه به آن باطله نيز گفته مي شود.

(Mineral Processing) كانه آرايي

به مجموعه عمليات عمدتا فيزيكي گفته مي شود كه بر روي يك ماده معدني خام انجام مي شود تا از آن يك يا چند محصول قابل فروش بدست آيد.بنابراين كانه آرايي به تعبيري، جدا كردن كاني هاي با ارزش موجود در بار اوليه از كاني هاي هاي گانگ مي باشد بطوريكه يك يا چند محصول با خصوصيات كيفي (Feed)و كمي معين، با توجيه اقتصادي بدست آيد.كنسانتره حاصل از عمليات كانه آرايي كه حاوي كاني با ارزش مي باشد، براي استحصال فلز به مراحل بعدي فرستاده مي شود.



:: موضوعات مرتبط: مطالب آموزشی , فرآوری , ,
:: برچسب‌ها: تعاریف اولیه , کانه ارایی ,
:: بازدید از این مطلب : 4909
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

آزادسازي (Liberation )

يكي از مهمترين اهداف خردايش، آزاد كردن كاني هاي با ارزش از گانگ در بزرگترين اندازه ممكن می باشد.

آزاد كردن كاني ها با خرد كردن كانه در طي چند مرحله سنگ شكني و آسيا كردن بدست مي آيد .

درجهآزادي  ( Degree of Liberation)

درصدي از كل كاني با ارزش كه بصورت آزاد وجود دارد . بعبارت ديگر درجه آزادي برابر با نسبت دانه هاي آزاد شده كاني با ارزش به كل دانه هاي كاني هاي با ا رزش مي باشد .

تعييندرجهآزادي

معمول ترين روش تعيين درجه آزادي از طريق مطالعات ميكروسكپي مي باشد

نمونه خرد شده تحت مطالعات ميكروسكپي قرار گرفته و دانه هاي حاوي كاني با ارزش به تفكيك دانه هاي آزاد و درگير شمارش مي شوند.

براي مطالعه دقيق تر براي كاني هاي كدر، با قرار دادن ذرات خرد شده در مواد پلاستيكی مانند پودر سيليكون و سپس تهيه مقطع صيقلي از آن و براي كاني هاي نازك با تهيه مقاطع نازك، مي توان آنها را آماده كرد و توسط ميكروسكپ مطالعه نمود.

با پيشرفت تكنولوژي، با استفاده از روش ”آناليز تصوير“ مي توان تشخيص و شمارش ذرات را بطور اتوماتيك انجام داد.



:: موضوعات مرتبط: مطالب آموزشی , فرآوری , ,
:: برچسب‌ها: درجه , آزادي ,
:: بازدید از این مطلب : 4593
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

هدف از انجام اين آزمايش تعيين حدودی از اندازه ذرات موجود در خاک که به صورت درصدی از وزن خشک خاک بيان می شود.اين آزمايش در طبقه بندی خاک ها نقش بسيار مهمی را ايفا می کند.زيرا در طبقه بندی خاک بايد از اندازه ذرات آن خاک تا حدودی آشنايی داشته باشيم.موارد ديگر استفاده از دانه بندي در طرح بتن وآسفالت است.خاكي كه خوب دانه بندي شده باشد داراي فضاي خالي كمتري بوده ودر نتيجه با به كار بردن آن در ساخت بتن سيمان كمتري مصرف مي شود.همين طور در ساخت آسفالت نيز قضيه به همين شكل است وخاك با دانه بندي خوب به قير كمتري نياز دارد. منظور از دانه بندی مکانيکی خاک جدا سازی دانه های خاک در اندازه های مختلف است .

وسايل مورد نياز :

  1. الک: يک سری الک استاندارد مطابق آنچه که در جدول شماره 1 آورده شده است.

  2. خاک : مقدار لازمی خاک جهت انجام آزمايش.

  3. ترازو : با دقت 0.01 گرم.

  4. گرمخانه يا owen .

  5. وسايل شستشو - ظروفی تميز برای ريختن خاک در آنها-چکش پلاستيکی-فرچه.



:: موضوعات مرتبط: مطالب آموزشی , فرآوری , ,
:: برچسب‌ها: آزمايش , دانه بندی , خاک , روش مکانيکی ,
:: بازدید از این مطلب : 4980
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

سنگ شکنی اولین مرحله از خردایش مواد معدنی استخراج شده به منظور ازادسازی کانی ھای با ارزش از گانگ می باشد.

نسبت خردایش R  = بزرگترین سایز خروجی / بزگترین سایز ورودی

در صنعت قبل از ورود بار به داخل سنگ شکن ھا از سرندھایی برای جدا کردن موادی که باعث افزایش ظرفیت سنگ شکن می شود استفاده می کنند(Grizzly).سنگ شکن ھا به 2 دسته سنگ شکن ھای اولیه و ثانویه تقسیم می شوند.در سنگ شکن ھای ثانویه محصول سنگ شکن ھای اولیه ریزتر می شوند.

در صنعت معمولا 2 نوع مدار برای سنگ شکنی تعریف می کنند :

- مدار باز :خوراک اسیای میله ای محصول سنگ شکن ثانویه است

- مدار بسته : خوراک اسیای گلوله ای محصول سنگ شکن ثانویه است



:: موضوعات مرتبط: مطالب آموزشی , فرآوری , ,
:: برچسب‌ها: سنگ شکن ها ,
:: بازدید از این مطلب : 4323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رامین اسمعیلی

مراحل مختلف خرد کردن و اصطلاحات رايج براي آنها:عمليات خرد کردن معمولا همراه با عمليات طبقه بندي از نظر ابعاد است که به منظور بدست آوردن محصولي با دانه بندي مشخص و يا براي خارج کردن دانه هائي که به ميزان لازم خرد شده اند انجام مي شود. بدين ترتيب از خرد شدن بيش از حد دانه ها جلوگيري مي شود. مرحله دوم شامل عمليات ( پر عيار کردن ) ( concentration ) يا ( جدا کردن ) ( separation ) کاني هاي با ارزش کاني هاي گانگ است. اين عمليات بر مبناي مشخصات کاني ها پايه گذاري شده اند و با استفاده از اختلاف خواص فيزيکي ، شيميايي يا شيمي فيزيک کاني ها با يکديگر مي توان آنها را جدا کرد. اين عمليات که به طور جامع تر روش هاي آرايش ناميده مي شوند شامل روشهاي سنگجوري ، ثقلي ، الکتريکي ، مغناطيسي ، فلوتاسيون ، هيدرومتالورژي و غيره مي شوند.
با توجه به اينکه بيشتر روش هاي آرايش به طريقه تر انجام مي شوند ، بنابراين مرحله سوم عمليت را مي توان شامل جداکردن فازهاي جامد و مايع از يکديگر يا به عبارت ديگر ( آبکش کردن ) و ( خشک کردن ) محصولات آراسته دانست که توسط ( تيکنر ) ( thickener ) ، ( فيلتر ) (filter ) و( خشک کن ) (dryer) انجام مي شود. مرحله نهائي نيز شامل عمليت تخليه کاني هاي گانگ ( باطله ) و در بيشتر حالات بازيابي آب موجود در اين بخش از مواد است. اين کار در ( سد باطله ) ( tailing dam ) انجام مي شود.

 

 

طبقه بندي

حداکثرابعاد بار اوليه ( mm )

حداکثر ابعاد محصول ( mm )

وسيله خرد کردن

قطعه قطعه کردن

500< تا 1500 <

500> تا 1500 >

انفجار ، ضربه و...

سنگ شکني اوليه

500 تا 1500

160 تا 625

سنگ شکن فکي ، ژيراتوري ، ضريه اي

سنگ شکني ثانويه

58 تا 625

19 تا 100

سنگ شکن مخروطي استاندارد ، استوانه اي دندانه دار

سنگ شکني مرحله سوم

19 تا 152

10 تا 25

سنگ شکن مخروطي سر کوتاه ، استوانه اي

آسيا کردن اوليه

10 تا 50

2

آسياي ميله اي ، گلوله اي ، چکشي

آسيا کردن ثانويه

5/0 تا 5

04/0 تا 2/0

آسياي گلوله اي ، ارتعاشي

ميکرو نيزاسيون

2

04/0

ميکرونيزورها

پورفيرين

کلروفيل

 

سبز

کاروتنوئيد

کاروتن و ليکوپن

 

زرد ، نارنجي ، قرمز زرد

فلاوونوئيد

فلاوون ـ فلاوونول ـ آنتوسيانين

 

قرمز ، آبي ، ارغواني ،اناري

 

 



:: موضوعات مرتبط: مطالب آموزشی , فرآوری , ,
:: برچسب‌ها: عمليات , خردايش , کانه آرائي ,
:: بازدید از این مطلب : 4562
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394 | نظرات ()

آدرس:مشهد-خیابان رسالت-رسالت 64-مذهبی5-پلاک 11-شرکت مهندسین مشاور پارسیان سازه گستر کانیار-گروه مهندسی IROCK
شماره تماس:اسمعیلی 09381295869 (تلگرام) - 09157330367 آدرس ایمیل:raminesmaeili68@gmail.com
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اینماد logo-samandehi لوگوی شرکت لوگوی گروه