<>

صفحه قبل 1 ... 6 7 8 صفحه بعد

نوشته شده توسط :

تاثیر مدلسازي اندرکنش خاك  سازه در کنترل سازه هاي نامتقارن نرم پیچشی با استفاده از میراگر جرمی تنظیم شده

چکیده
به دلیل لنگرهاي پیچشی و تغییرمکان هاي دورانی اضافی که در اثر نامتقارنی در پلان سازه ها ایجاد می شود،تغییرمکان وجوه بیرونی سازه افزایش یافته و این قضیه منجر به آسیب بیشتر سازه هاي نامتقارن به هنگام زلزله میگردد. براي این منظور، جهت کنترل و کاهش ارتعاش سازه هاي نامتقارن نرم پیچشی، از ابزارهاي ساده و کارآمديویژگیهاي دینامیک ،(SSI) استفاده می شود. مسئله اندرکنش خاك- سازه (TMD) همچون میراگر جرمی تنظیم شدهنصب شده بر سازه نیز تاثیرگذار است. از اینرو TMD سازه را به مقدار زیادي تغییر داده و در نتیجه بر کارایی سیستمبه برآورد بیش از حد عملکرد این سیستم TMD در کنترل حداکثر پاسخ هاي ساختمانی توسط SSI نادیده گرفتن اثرمنجر می شود. بر این اساس در مقاله حاضر تلاش شد تا به بررسی تاثیر مدلسازي اندرکنش خاك و سازه بر کنترلپرداخته شود. جهت دستیابی به این هدف، (TMD) شتاب و تغییرمکان سازه با استفاده از میراگر جرمی تنظیم شده OpenSees به صورت مدلسازي عددي در نرم افزار ،TMD حالات مختلفی از سازه نامتقارن با محلهاي مختلف نصبمورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد کهبهینه ترین حالت جهت کنترل شتاب لبه در سازه هاي نرم پیچشی،نصب میراگر جرمی تنظیم شده در هر دو لبه سخت و نرم می باشد. همچنین با اعمال اثر اندرکنش خاك- سازه، مقادیرتغییرمکان و شتاب براي هر دو لبه سخت و نرم در حدود 1.5 تا 2.5 درصد افزایش می یابد.


واژه هاي کلیدي:

اندرکنش خاك سازه (SSI) . سازه نامتقارن نرم پیچشی . میراگر جرمی تنظیم شده (TMD) . کنترل تغییرمکان و شتاب . لبه نرم و سخت

 

كنفرانس بين المللي عمران، معماري و مديريت توسعه شهري در ايران تهران (1397)

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مفاله , رایگان , اندرکنش خاك سازه (SSI) , سازه نامتقارن نرم پیچشی , میراگر جرمی تنظیم شده (TMD) , کنترل تغییرمکان و شتاب , لبه نرم و سخت ,
:: بازدید از این مطلب : 1092
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 | نظرات ()

آدرس:مشهد-خیابان رسالت-رسالت 64-مذهبی5-پلاک 11-شرکت مهندسین مشاور پارسیان سازه گستر کانیار-گروه مهندسی IROCK
شماره تماس:اسمعیلی 09381295869 (تلگرام) - 09157330367 آدرس ایمیل:raminesmaeili68@gmail.com
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اینماد logo-samandehi لوگوی شرکت لوگوی گروه