<>

صفحه قبل 1 ... 5296 5297 5298 صفحه بعد

نوشته شده توسط :

تاثیر سرباره فولادسازی (BOS) کارخانه ذوب آهن اصفهان بر دوام خاک رس تثبیت شده با آهک

از آنجا كه خاک ها از دانه ها و كاني های رس تشکيل شده اند در مقابل پدیده یخ زدن و آب شدن و تر و خشک شدن های متوالي دچار مشکل مي شوند. در مناطق سردسير، عمق یخ بندان ممکن است به خاک لایه بستر راه نيز برسد كه در نهایت منجر به كاهش مقاومت و ظرفيت باربری بر بهبود دوام خاک های رسي تثبيت (BOS) خاک به علت افزایش رطوبت ناشي از آب شدن یخ مي شود. تحقيق حاضر به تاثير سرباره فولاد سازی شده با آهک مي پردازد. خاک مورد استفاده در این تحقيق خاک رس كائولينيت است كه با درصدهای مختلف آهک وسرباره فولادسازی در درصد رطوبت بهينه مخلوط شده و پس از متراكم شدن، آزمایش های یخ زدن و آب شدن و تر و خشک شدگي طي شش سيکل متوالي بر روی نمون هها انجام شد. نمونه های مورد آزمایش در سه تركيب مختلف در دمای 35 درجه سلسيوس و به مدت 28 روز در گرمخانه عمل آوری شدند و بعد از سيکل های یخ زدن وآب شدن و تر وخشک شدگي تحت آزمایش مقاومت فشاری محدود نشده قرار گرفتند. نتایج آزمایش ها نشان م يدهد كه سرباره همراه با آهک م يتواند در كاهش حساسيت خاک رس تثبيت شده در مقابل سيکل های یخ زدن و آ ب شدن و تر و خشک شدگي موثر باشد. با توجه به نتایج این تحقيق، سرباره فولادسازی كه محصول فرعي و زائد كارخانجات فولادسازی است، مي تواند از جنبه های گوناگون مانند جایگزین درصدی از آهک با سرباره فولادسازی مفيد باشد.


کلمات کلیدی:

سرباره فولاد سازی، تثبیت با آهک، یخ زدن و آب شدن، تر و خشک شدگی، دوام خاک ر س

نویسندگان :

مسعود مکارچیان (دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا)

نداصیفوری (دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا)

 

اولین کنفرانس ملی مهندسی ژئوتکنیک ایران (1392)

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , رایگان , سرباره فولاد سازی , تثبیت با آهک , یخ زدن و آب شدن , تر و خشک شدگی , دوام خاک ر س ,
:: بازدید از این مطلب : 2735
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 دی 1394 | نظرات ()

آدرس:مشهد-خیابان رسالت-رسالت 64-مذهبی5-پلاک 11-شرکت مهندسین مشاور پارسیان سازه گستر کانیار-گروه مهندسی IROCK
شماره تماس:اسمعیلی 09381295869 (تلگرام) - 09157330367 آدرس ایمیل:raminesmaeili68@gmail.com
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اینماد logo-samandehi لوگوی شرکت لوگوی گروه