<>

صفحه قبل 1 ... 6026 6027 6028 صفحه بعد

نوشته شده توسط :

مقیاس کردن مصالح لایروبی دانه اي به منظور مدلسازي فیزیکی سازه ژئوسینتتیکی سلولی

از قابلیت هاي مصالح ژئوسینتتیکی در تسلیح خاك به روشهاي مختلفی استفاده می شود . در ساخت سازه هاي دریایی از مصالح نامبرده به عنوان المان اصلی در احداث سازه هاي محافظ ساحل، هسته آب شکن و موج شکن ها استفاده می شود . از جمله ژئوسیستم هاي مورد استفاده در پروژه هاي دریایی می توان به ژئوتیوب ها، ژئوکانتینر ها و ژئوبگ ه ا اشاره نمود . سیستم سلولی ژئوسینتتیکی به عنوان روشی جدید براي ساخت سازه هاي دریایی با استفاده از مصالح ژئوسینتتیکی مطرح شده است . این روش در مرحله بررسی هاي آزمایشگاهی و تحلیلی می باشد تا نقاط قوت و ضعف آن براي احداث سازه هاي مذکور روشن شود. با توجه به ایده استفاده از مصالح لایروبی در ساخت سازه مورد نظر است، احتمال وقوع روانگرایی در مصالح وجود دارد که وقوع روانگرایی می تواند منجر به ناپایداري کلی سازه شود. بنابراین لازم است در مدلسازي فیزیکی به این مساله پرداخته شود. به این منظور لازم است مصالح به نحو مناسبی مقیاس شوند. این امر با توجه به قواعد مدلسازي هیدرولیکی سازه هاي دریایی مستلزم اعمال تغییراتی در ضرائب مقیاس می باشد. در مدلسازي مغزه سازه هاي توده سنگی از مقیاس بزرگتري نسبت به آنچه براي مقیاس کردن سایر اجزاء به کار رفته استفاده می شود. در خصوص سیستم سلولی ژئوسینتتیکی، این روش منجر به امکان استفاده از مصالح ماسه فیروزکوه  161به عنوان مدل مصالح ماسه اي لایروبی در بخشی از سواحل خلیج فارس می شود.

کلمات کلیدی :

مقیاس کردن مصالح لایروبی دانه اي به منظور مدلسازي فیزیکی سازه ژئوسینتتیکی سلولی

نویسندگان :

حسین غیاثیان ( دانشیار دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران)

 

 

چهارمين همايش بين المللي مهندسي ژئوتكنيك و مكانيك خاك ايران (1389)

 

 

 

برای دانلود  مقاله به ادامه مطلب بروید

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , رایگان , مقیاس کردن مصالح لایروبی دانه اي , به منظور مدلسازي فیزیکی , سازه ژئوسینتتیکی سلولی ,
:: بازدید از این مطلب : 3216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 مرداد 1394 | نظرات ()

آدرس:مشهد-خیابان رسالت-رسالت 64-مذهبی5-پلاک 11-شرکت مهندسین مشاور پارسیان سازه گستر کانیار-گروه مهندسی IROCK
شماره تماس:اسمعیلی 09381295869 (تلگرام) - 09157330367 آدرس ایمیل:raminesmaeili68@gmail.com
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اینماد logo-samandehi لوگوی شرکت لوگوی گروه